DM 830 Felkod F12

Jag har en DM830 som får felkod F12. Det verkar som att magnetventilen inte öppnar, jag har kollat vattenslangen och filtret som sitter där vattenslangen går in. Har ni några tips på vad det kan vara som är fel och om det är något mer som jag kan kontrollera? Hur får man loss magnetventilen?
Mats Matsson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Mats,

    F12 innebär att det är problem med vattenintaget.

    Det kan man kontrollera själv är först och främst att vattenkranen är öppen. Man kan även kontrollera avloppslang så att det inte är något föremål som blockerar.

    Annars kan ni testa att stänga av maskinen så att den står strömlös i ca 30 minuter och sedan starta om den och se ifall om felet kvarstår. Om det gör det så rekommenderar jag dig att boka en servicetekniker.

    Behöver ni boka service så kan ni antingen ringa oss på 0771-252500 eller boka via https://www.cylinda.se/bokaservice
    Ett servicebesök kostar från 1414 kr inkl. moms och det ingår en timmes arbete.
    Gäller garanti så vänligen visa kvitto / garantibeviset för teknikern på plats.
    Garanti gäller inte om det är ett handhavande fel eller yttre påverkan på produkten.

    Ha en fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Cecilia

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.