Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kyler ej

Hej. 
Har ett kombiskåp av modell AKF 370-1. Varken kylen eller frysen fungerar och jag hör inget brummande. Däremot om jag slår på "snabbfrys" så hör man att det börjar arbeta och det blir bra kyla i både kyl/frys. 
Vad kan detta bero på? 
Bästa hälsningarDaniel

Kommentarer

  • Hej Daniel

    Det är konstigt att både kylen och frysen felar samtidigt då ditt skåp har både separat termostat och kompressor för kyl/frys.
    Om man sätter på snabbinfrysningen kopplar man förbi frystermostaten och kompressorn (frys) står och går hela tiden,
    Det förklarar inte varför du inte har någon kyla i kyldelen.

    Med vänlig hälsning
    Carina Kundserviceagent
  • Hej Carina.
    Tack för det supersnabba svaret. Det förbryllar mig dock ännu mer. 😀 För när jag stängde av snabbfrysningen så gick tempen upp i både kyl och frys och man hör inte kompressorn arbeta alls. Det är bara tyst. Superskumt. Tänkte om det var något ni hört talas om innan.
  • Hej!
    Ja, det lät lite konstigt, det tyckte vi också. Frågan är om det är lönsamt att åtgärda ditt skåp med tanke på åldern.

    Med vänlig hälsning
    Carina Kundserviceagent
  • Min vinkyl VK185 har slutat producera kyla. Fem år gammal.
    Hur åtgärda felet?
    Anders Johansson
  • Hej Anders!
    Då kanske det är bäst om du får hem en tekniker som felsöker din vinkyl.
    Ett serviceärende kan registreras snabbt och enkelt på vår bokningssida http://www.cylinda.se/bokaservice eller så är du varmt välkommen att ringa in till oss på 0771-252500 (knappval 1).

    Glöm inte att leta fram typskylten innan, se länk http://www2.cylinda.se/resurs/Cylinda/Dokument/Sammanstallning_typskyltar_placering_detaljer.pdf 

    Med vänlig hälsning, Martin Cylinda

    Martin
  • Hej! På mi kyl 05 GN391K.CA.INC / 03 CYLINDA / 10 SE A  visar sig fel LF hela tiden och idag slutade den fungera helt och hållet...har säkert några år på nacken och jag kunde inte googla va kan det vara....hoppas Ni hjälper mig:)
    Magdalena
  • Hej Magdalena,

    Har du möjlighet att skicka bild på typskylten så jag kan kolla upp vad denna felkod indikerar för ditt skåp?

    Med vänlig hälsning
    Ida
  • Hejsan!
    Upptäckte att min frys gick upp i temp för någon dag sedan då varorna tinade mer och mer. Testade att frosta av skåpet för att sedan starta upp det igen då det har fungerat tidigare med kylen (det är ett kombiskåp). När jag startade upp den efter detta så går den ej ner i temp i varken kyl eller frys. Skulle tippa på att den har ca 7 år på nacken. Man hör ett ”jobbande” ljud från skåpet men med temperaturen händer det inte mkt. Några tips?
    Daniel
  • Hej Daniel,
    Vilken modell har du? Det är svårt att via en skärm säga vad som kan vara orsaken till att temp inte fungerar som den ska, jobbande ljudet kan vara kompressorn. Det vi kan hjälpa dig med är självklart att vi kommer ut och felsöker din produkt. Skulle du anse att kostnadsförslaget blir för dyrt då din produkt är över garantiåldern så har vi ett erbjudande mot privatpersoner att köper man en ny Cylinda produkt inom 30 dagar efter servicebesöket och inkommer med det nya inköpskvittot så krediterar vi din servicefaktura. Om du vill registrera en felanmälan är du varmt välkommen att antingen via vår hemsida boka service eller ringa oss på 0771- 25 25 00

    Önskar dig en riktigt fin tisdag och en trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning

    Sara T Kundserviceagent
  • Hej igen! Står det någonstans på skåpet exakt vad det är för modell? Har inga övriga uppgifter/papper om den då den följde med i ett lägenhetsköp. Det har blivit kyligare i både frys och kyl under det senaste dygnet. Min spontana tänke är att termostaten inte fungerar som den ska?
    Okej jag ska fundera på dina förslag.

    Med vänlig hälsning, Daniel
    Daniel
  • Hej Daniel,

    Det låter som termostaten. Produkten har en typskylt där modellnamn och serienummer finns ( som vi behöver vid felanmälan) På vår hemsida under boka service finns en länk där du kan hitta vart exakt din typskylt sitter. Den får du gärna bifoga om du registrerar din felanmälan via hemsidan. Jag länkar till sidan här bredvid: Boka Service

    Ha en fin dag och en trevlig sommar Daniel.

    Med vänlig hälsning

    Sara T Kundserviceagent

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.