Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Reparerad tvättmaskin. men problemet kvarstår

Hej,

För en tid sedan så skrev jag en fråga här om min nyköpta mycket bullrande tvättmaskin, och blev mer eller mindre rådd att boka ett servicebesök, vilket jag gjorde.

Jag skrev så här:
"Köpte en ny tvättmaskin i maj, Cylinda FT5064, som fungerat bra tills nu.
Om man exempelvis kör snabbprogrammet 60 grader, så har den nu när det är mellan 10 och 20 minuter kvar börjat avge ett väldigt högt bullrande/bankande ljud, antingen när sköljningen ska börja eller har pågått en stund. Den har även börjat flytta på sig när detta händer. Detta är inget beteende som varat hela tiden, utan kommit nyss. Det spelar ingen roll hur mycket eller lite tvätt det är i maskinen.
Just nu vågar jag inte köra den då det låter som om allt kommer att poffa till slut.
Har googlat lite och många säger att det kan vara att transportsäkringarna som är kvar. Jag kan inget om tvättmaskiner, men det känns som om det borde vara problem redan när jag fick den installerad i sådana fall samt att det borde visa sig redan när man startar maskinen, och inte så långt in i programmet.
Om det är transportsäkringarna så torde ju även installatören från El-giganten ha plockat bort detta."

Som sagt, servicebesök bokades och det kom nån kille från vad jag förstår nån underleverantör/reparatör till Cylinda för att kolla vad som kan vara fel.
Han drog igång expressprogrammet som bara tar 14 minuter och tyckte efter ett par minuter att den funkar. Ja, men problemet visar sig inte förrän den sköljer och det är mellan 10 & 20 min kvar svarade jag. Jag beskrev även hur maskinen då låter och beter sig.
Han svarade då att det nog är motorn och/eller nån styrbox som är problemet så han skulle beställa båda två och återkomma. Han sade att det går nog att tvätta under tiden tills han skulle återkomma för att byta sakerna. Att tvätta går, men det går inte att skölja, än mindre centrifugera om man inte vill riskera att den börjar vandra runt i badrummet.

I fredags (14/9) återkom han och bytte dessa två saker, och tyckte att nu ska det funka.

I lördags 17/9 så skulle börja beta av den nu proppfulla ikea-kassen med tvätt.
Vid ungefär 12 minuter kvar så visar sig problemet vara kvar trots att den ska vara "reparerad. Och det enda alternativet man har om man inte vill få ett större problem är att stänga av den och hänga sjöblöt tvätt.

I måndags 17/9 så mailade jag detta företag (då jag föredrar att ha sådant här i skrift så man kan se vem som sagt vad) om att problemet kvarstår och frågar hur detta ska fixas då jag anser att det är dom som inte lyckats fixa felet, men hittills inget svar ifrån dom.

Vem ska jag kontakta för att få detta fixat, för det kan inte vara meningen att man ska betala x antal tusen för nåt som uppenbarligen inte fungerar som det ska.

Hälsningar,
Thomas

Kommentarer

  • Hej Tompa

    Om felet kvarstår efter att en servicetekniker har varit hemma hos dig för att lösa problemet är du välkommen att boka ett nytt serviceärende så vi får en ny chans att åtgärda felet. Du når oss bäst på telefon 0771- 25 25 00.
    Med vänlig hälsning
    Carina Kundserviceagent

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.