Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Skälig reparationstid för tvättmaskin?

Vår tvättmaskin gick sönder för exakt 3 veckor sen. För 2,5 vecka sedan var er inhyrda reparatör här och påbörjade felsökning/reparation. Fortfarande står tvättmaskinen här helt tyst och reparatören har upprepade gånger brustit i kommunikation, kommit hit med fel del (skyllt på chefen) och det bara skjuts längre fram hela tiden. Han är bara i området tis och tors och trots att det drar ut på tiden vägrar både han och ni att se till att det snabbas på, vi bor bara 5 mil från verkstaden så det är löjligt att det inte går att lösa bättre. Riktigt dåligt hanterat. Med den elektronik som nu ska bytas och en extra del som ni tydligen beordrat byte på samtidigt plus hans arbetskostnad borde det vida överstiga vad vi köpte maskinen för år 2014 (5 års garanti trodde man att man var trygg med men det betyder uppenbarligen ingenting). Så dels går ni back redan där, dels har ni galet missnöjda kunder som får åka x antal mil varje vecka och kånka med tvätt till folk vi känner som har en tvättmaskin ledig för stunden. Lägg till att vi har 3 barn som gör av med mycket tvätt och fläckar ner så har vi fullständig katastrof här just nu. Det har skapat ordentliga olägenheter för oss och dessutom blir en hel del fläckiga kläder förstörda när vi inte kan tvätta omgående. Lägg även till all tid vi suttit och väntat på att han ska komma då han vid något tilfälle varken dykt upp eller hört av sig om varför. Skälig tid för reparation av sånt här ser ut att ligga på ca 1 vecka enligt KO. 2-3 veckor för avancerade grejer som pilliga mobiltelefoner. Nu är senaste budet att han kommer på tisdag (då har det gått drygt 3 veckor sedan felanmälan) OM han fått hem delen vilket inte verkade helt säkert. Annars dröjer det minst till torsdagen och då har det gått ytterligare tid. Hur länge tänker ni låta det här pågå och hur tänker ni kompensera oss för detta?

//Mycket missnöjd familj som aldrig mer väljer en Cylindaprodukt

Kommentarer

  • Hej,
    Väldigt tråkigt att höra att det dragit ut på tiden med reparationen. Jag skulle behöva ditt sv nummer som du fått i sms eller alternativt din adress så ska jag se vad som hänt i ditt ärende

    Med vänlig hälsning
    Maria
    Maria

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy